Pressemeddelelse: Veganer.nu overtager Plantebaby.dk

Plantebaby.dk-logo-veganer.nuFremtiden er sikret for Plantebaby.dk: Nye ejere er veganske forældre

Plantebaby.dk – Danmarks online veganske baby- og børneforretning – ejes nu af Veganer.nu, hvis grundlæggere selv er veganske forældre.

Vi er, med vores overtagelse af Plantebaby.dk, utrolig glade for at kunne videreføre Plantebaby.dks fantastiske og vigtige arbejde med at sikre Danmarks veganske børn og deres forældre kvalitetsprodukter, som lever op til forældrenes ønsker og krav. Vores førsteprioritet er at skabe fornyet tillid og sikkerhed for Plantebaby.dks kunder, som pga. Corona-krisen beklageligvis har oplevet leveringsproblemer.

Stifter og nu tidligere ejer af Plantebaby.dk, Casper Christiansen, er ligesom Veganer.nu glad for overtagelsen og udtaler;

“Vi startede Plantebaby.dk for at hjælpe veganske forældre, der som en marginaliseret minoritet står meget alene med deres valg. Tidsmæssige udfordringer har dog gjort, at vi ønskede at finde nye, ambitiøse ejere som ønsker at fortsætte arbejdet med webshoppen. Vi har med Veganer.nu fundet et ideelt match til Plantebaby.dk; ejerne er selv veganske forældre og har i flere år arbejdet målrettet på at sprede den veganske livsstil i Danmark. Vi er sikre på, at Plantebaby.dks nuværende og fremtidige kunder vil sætte stor pris på deres ihærdige og kompetente indsats med at videreføre Plantebaby.dk.”

Kort om Veganer.nu

Veganer.nu har siden 2014 fokuseret på at sprede den veganske livsstil i både ind- og udland. Veganer.nu er bl.a. kendt for at have opfundet en helt ny type vegansk gør-det-selv bacon kaldet Lækon (internationalt kaldet rice paper bacon). De driver hjemmesiden Veganer.nu med relevante opskrifter og artikler, administrerer flere relevante veganer-grupper på Facebook (bl.a. “Veganske forældre”, “Vegansk mad” og “The Friendly Vegan”) med mange tusinde danske medlemmer. Veganer.nu rådgiver også erhvervslivet om alt vedrørende det veganske kundesegment, udvikler opskrifter og anmelder og promoverer spisesteder, som tilbyder mad til veganere. Overtagelsen af Plantebaby.dk har derfor en rigtig god synergi med Veganer.nus interesser, kompetencer og øvrige initiativer.

Referencer

Karina Schramm-Hansen (karina@plantebaby.dk / karina@veganer.nu)

Kasper Schramm-Hansen (kasper@plantebaby.dk / kasper@veganer.nu)

Casper Christiansen (casperchristiansen23@gmail.com)